Postat av under Personligt varumärke, Sidnyheter.

Samspel text-bild av Bo Bergström

Samspel text-bild av Bo Bergström

Sista terminen på tredje och sista året på linjen Marknadskommunikation och IT på Stockholms universitet, gick jag kursen Reklamdesign och konceptutveckling. I kursen fick vi i grupp uppgiften av Bo Bergström att designa en annons för magasinet filter som skulle rikta sig till deras mer högutbildade och nyfikna publik. Resultatet blev en bild med knappt någon text men med ett bild på ett isberg med lite topp och mycket botten. Motiveringen var att Filter till skillnad från andra tidningar som bara borstar på ytan, går ner på djupet i ämnet.

Annons för magasinet Filter av Thomas Dahlquist, Magnus Ericson, Robert Johansson, Danne Nilsson och Chris Svensson

Annons för magasinet Filter av Thomas Dahlquist, Magnus Ericson, Robert Johansson, Danne Nilsson och Chris Svensson

Bo Bergström är förutom AD och föreläsare också författare och tyckte att vår idé skulle passa bra i hans nästa bok; Samspel text-bild. Den nya boken kom nyligen ut i butiker och riktar sig till dem som sysslar med kommunikation och vill stärka budskapen med hjälp av text och bild.
I boken så är det en lite annorlunda variant av fotografiet i annonsen som är med på grund av upphovsrättsliga skäl, men idén och bildkompositionen är fortfarande den samma. Så ta gärna en titt på sidorna 124 – 125 i Bo Bergströms bok Samspel text-bild för att se annonsidén av mig och grabbarna från MarkIT åk 3!

En Kommentar till “Se min och klasskompisars annons i ny bok: Samspel text bild”

  1. bo bergström

    >Grattis till er alla, vilken annons! Och Filter måste väl sälja utav bara 17, tror jag.
    Lycka till i fortsättningen!
    Bosse

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.