Postat av under Marknadsföring på Internet, Sociala medier.

Nya Digg.com

Nya Digg.com

Den nya versionen av den sociala länksidan Digg.com har nu släppts. “Big deal” kanske du tänker, men jag säger att det är en ganska stor grej då Digg är en rätt stor spelare när det gäller sociala sidor på nätet. Det märks att Digg likt många andra sidor vill åt lite av Facebook-kakan då de har många nya funktioner och även ett gränssnitt som påminner om just det på Facebook. Den största nyheten är “My news” där man får mer personligt anpassade nyheter som ska falla en i smaken och även länkar som ens vänner gillar.

En annan sak som slår en är hur mycket mer clean och besparad på reklam sidan har blivit. Med bara en liten 300 x 250 rektangel till reklambanner och sponsrade nyheter undrar jag vad Digg har för ny strategi för att få in pengar till sidan. Kanske är en strategi att spara på serverkostnader genom den mer sparsmakade designen? Det ska bli intressant att följa hur andra sidor som t.ex. svenska motsvarigheten Pusha reagerar på den nya versionen- om vi får se några liknande nyheter där framöver.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.