Postat av under Sociala medier.

Dragonage på Digg.com

När man ska marknadsföra ett nytt rollspel som Dragon Age är den sociala länksidan Digg.com ett utmärkt val för många ur den potentiella målgruppen hänger där. Felet de marknadsansvariga för Dragon Age gjorde var att i princip ta över all reklam för några dagar sedan på delar av Digg. Besökare blev helt överösta i form av en störande Flash-bakgrund, flertalet bannerannonser och sponsrade nyhetsartiklar.

På en plats som Digg är detta något som snart blir en stor sak när många frustreras av det, vilket gav artiklar som “How to remove the Digg Dragon Age ad” och “Who on Digg hates this?“.

Det kanske inte är någon stor sak kan man tycka, men när dessa två artiklar för närvarande har respektive 2386 respektive 9741 “diggs” och vissa i de hundratals kommentarerna skriver att de inte kommer att köpa spelet enbart för all störande reklam.

Detta är alltså ett exempel på hur man inte ska göra som Internetannonsör då det är ett sätt att irritera målgruppen och förlora många potentiella kunder samt skapa dålig publicitet runt spelet.

Fler bilder:
Dragonage spam på Digg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.