Postat av under Sociala medier.

SVT Play kampanjsida dearstevejobs.com

SVT Play har gjort kampanjsidan dearstevejobs.com för att få deras precis färdiga app godkänd för försäljning i iTunes store av Apple. Anledningen till denna kampanj är att Apple för tillfället inte godkänner apps med videoströmmande nedåt, vilket är något SVT vill ändra på.

Sidan innehåller ett öppet brev adresserat till Apples VD Steve Jobs, videoklipp, integrerade sociala mediefunktioner för viral spridning. På sidan finns även vad som påstås vara en livesändning från utanför Apples kontor i USA där Svenskar demonstrerar iklädda folkdräkter och iPhone-kartonger.

Säga vad man vill om SVT:S affärsmodell med Radiotjänsten och så vidare i 2000-talet men de ligger ändå i framkant när det gäller webben med deras hemsida, tjänsten SVT Play och dess kommande app och sen nu den här kampanjen.
Kampanjen är en fin blandning mellan potentiell viral spridning (som redan verkar sätta igång om man ser alla tweets i #dearsteve), integration av sociala medier och vad som ser ut att vara gerillamarknadsföring. Bra jobbat SVT!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.