Många som gick in på Facebook på en dator hajade nog till idag. Facebook har släppt en ny design för deras newsfeed som är optimerad för att framhäva bilderna i den. Vissa delar av designen påminner om den som Facebook testade under förra året men som inte togs emot så väl, vilket ofta brukar vara standardreaktionen bland många innan de vant sig.
Den nya Facebook-designen påminner lite om den för Google+ och det är nu lättare att snabbt särskilja mellan olika inlägg. Annars är upplägget med tre kolumner i news feed detsamma som tidigare så det är ju ingen total omdesign av sidan.
Facebook ska ha tagit lärdomar från deras testdesign från förra året och kommer att rulla ut denna globalt under de kommande veckorna. Det ska bli intressant att se vad folks reaktion blir av det här i längden och om Facebook till exempel får en aning mer eller mindre effektiva annonser då de nu är i vita rutor på en grå bakgrund och därmed framhävs lite mer än tidigare.
Kan du se den nya designen när du går in på Facebook på din dator än? Vad tycker du? Läs mer om den nya designen hos The Verge
Lämna ett svar